Toimitusehdot

Yleistä

Rotapi Oy, y-tunnus: myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 13.06.2020 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

 

Toimitus asiakkaan pihaan

Valittuasi toimituksen lue huolella toimitusehdot. 

Toimitus pihaan on aina suunniteltava etukäteen hyvin ennen tuotteen tilausta. 

Tarjoamme toimitus suunnitelmaa asiakkaan puolesta hintaan 150,00 € Sis. Alv.24%. Sisältää paikanpäällä käynnin, jossa käydään toimitus vaihtoehdot läpi. 

Asiakkaan valitessa toimituksen ja toimituspaikan on tilausvaiheessa kerrottava mahdollisimman tarkasti purku paikka.

Purkupaikka voi sijaita missä tahansa tontilla kunhan nämä ehdot täyttyvät:

1. Tie on riittävän kantava, kuorma-auto saattaa painaa toimitus hetkellä 42 000 kg.

2. Tien kantava osuus on riittävän leveä vähintään 3 metriä.

3.Tien yläpuolella ei ole mitään esteitä esim. sähköjohto lamppu yms. 

4. Riittävä korkeus 4,4 metriä, oksat eivät saa olla matalemmalla. 

5. Riittävän leveät käännökset kuorma-autolle. 

Asiakkaan ilmoitettava tilausvaiheessa, jos kyseiset ehdot eivät täyty. Kuljettaja päättää paikanpäällä onko toimitus mahdollista. 

Tilatessa mainittava jos pihaan ajoväylä on kapea ja vaatii kuorma-autolla oikomista, esim. nurmikolta.

Asiakkaan esitettävä tilausvaiheessa vaihtoehtoinen purkupaikka, jos epäilee purkupaikan olevan sellainen, että kuorma-autolla ei pysty toimittamaan. 

Jos kuljettaja huomaa paikanpäällä, että toimitus ei onnistu hän soittaa asiakkaalle ja sopii vaihtoehtoisista purkupaikasta. Jos asiakas ei vastaa puhelimeen odotusaika on 5 minuuttia jonka aikana asiakkaan on joko soitettava takaisin tai vastattava, kun kuljettaja koittaa tavoittaa. Kuljettajalla on oikeus olla purkamatta, jos asiakas ei vastaa puhelimeen. 

Turhasta käynnistä veloitamme 200,00 € + km toimipaikasta. (km hinta 2,00 €/km)

Jos asiakas soittaa, kun kuljettaja on matkalla pois kohteesta ja päästään sopimukseen mihin vaihtoehtoinen purku tapahtuu veloitamme edestakaisesta ajamisesta 2,00€/km

Säkkitoimituksessa automaattinen toinen purkupaikka on tien vierestä nosto tontille. Jos tämä ei käy on tilausvaiheessa mainittava asiasta.

Tilausvaiheessa on mainittava toimitustalo mahdollisimman tarkkaan jos osoite on esim. Matintie 23 Ab2A. Tuntomerkkejä talosta ja pihasta. Yritys ei ole missään vastuussa väärälle pihalle toimituksesta, jos osoite ei ole selkeästi luettavissa paikanpäällä. Mahdollisuuksien mukaan kyltti mihin toimitus halutaan. 

Toimitus viivytyksistä paikanpäällä esim. auto edessä, asiakas vaatii odottamaan perimme odotusajalta 2,00 €/minuutti + laskutuslisä 15,00 €.

Asiakas vastaa itse kaikista kuorma-auton tekemistä vahingoista, jos ne eivät ole kuljettajan itse tahalleen aiheuttamia. Yleisimpiä asiakkaan maksettavaksi tulevia vahinkoja on tiestöön tulevat vauriot. 

Jos toimitus tapahtuu kivetykselle yms. Emme vastaa mistään vahingoista.

Toimitus sisältää yhden purkupaikan. Lisä purkupaikat 20,00€.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat , joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

 

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

 

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

 

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

 

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.

 

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

 

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi peruuttamislomakkeellamme, alla olevaan sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.

 

Peruutusoikeus koskee vain ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja  hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

 

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

 

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

 

Palautusosoitteemme:
Rotapi Oy
Ahdenkalliontie 413
05820 Hyvinkää
Finland

 

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

 

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

hyvinkaanmetsurit@gmail.com
+358400588976

 

Vastuunrajoitus

Rotapi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

 

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).